استایل وینتیج چیست؟

استایل وینتیج چیست؟
استایل وینتیج اشاره به ترکیب کردن و پوشیدن آیتم‌های یک ست لباس دارد که در دوره‌های زمانی گذشته طرفدار داشته است.

تکه‌های گرانبها از دوره‌های مختلف زمانی

نمونه مدل موی استایل وینتیج

کسی که استایل وینتیج را به عنوان روشی برای لباس پوشیدن انتخاب می‌کند باید بداند که پیروان این استایل، حتما لباس‌ها و آیتم‌های یک دوره‌ی خاص را نمی‌پوشند بلکه استایل‌های دوره‌های مختلف زمانی را بسته به ذائقه با هم ترکیب می‌کنند. مثلا در استایل وینتیج می‌توان یک سنجاق سر از دهه‌ی ٣٠ میلادی را با یک ژاکت از دهه‌ی ٩٠ میلادی ست کرد و پوشید.

لباس پوشیدن به سبک وینتیج هیچ وقت به اندازه حالا رایج و پرطرفدار نبوده است. در حال حاضر مجموعه‌ای گسترده از استایل‌های چندین دهه باعث شده هر مخاطبی با هر نوع سلیقه‌ای بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آیتم‌های دلخواه خود را پیدا و با لباس‌های دیگرش ترکیب کند.

شاید شما لباس‌های متنوعی با استایل وینتیج را بشناسید اما پوشیدن و ترکیب آیتم‌های مختلف و به وجود آوردن هماهنگی که در نهایت باعث می‌شود استایل وینتیج جذاب و منحصر به فرد خودتان را بسازید، دشوار باشد.

در ابتدا باید یاد بگیرید چطور هر کدام از آیتم‌های مورد نیاز استایل وینتیج خودتان را انتخاب کنید. سپس نحوه ترکیب کردن این آیتم‌ها با هم و استفاده آنها در کنار لباس‌های مدرن را فرا بگیرید.

١. آیتم‌هایی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده‌ی سبک شخصی شما باشند

استایل شخصی در وینتیج

قبل از اینکه آیتم‌های انتخابی استایل وینتیج خود را به کمد لباس‌تان اضافه کنید، به عناصر و ویژگی‌های سبکی که دل‌تان می‌خواهد لباس و اکسسوریتان شبیه آن باشد، فکر کنید. انتخاب یک سبک تازه در مد و استایل قرار است افق‌های فکری شما را عوض کند و به شما جرات امتحان کردن بدهد. اما اگر واقعا دوست دارید شبیه به خودتان به نظر برسید و در لباس‌های سبک وینتیجی که انتخاب کرده‌اید راحت نیستید، هیچ وقت هم آنها را نخواهید پوشید.

وقتی از قبل روی سبک شخصی خود کار کرده باشید، به آسانی می‌توانید آیتم‌های وینتیجی را انتخاب کنید که با دیگر لباس‌های شما به راحتی ترکیب شود. در واقع هنگام خرید لباس‌ برای استایل وینتیج باید به این فکر کنید که از قبل چه لباس‌هایی در کمدتان دارید و هر کدام از آنها با کدام لباس‌تان هماهنگ است.

کاری که به شما کمک می‌کند به سبک شخصی مطابق با سلیقه‌ی خود برسید، جست‌و‌جو کردن استایل‌ها و سبک‌های مختلف در وبلاگ‌ها و دیدن تصاویر در سایت‌هایی مثل پینترست است. با اعتماد به نفس چیزهایی که دوست دارید جزو استایل شما باشند را جدا کنید و بعدها طبق همان لباس بپوشید.

این کار به شما کمک می‌کند وقتی می‌خواهید یک لباس برای استایل وینتیج خود خریداری کنید، از قبل بدانید دنبال چه چیزی هستید و به مشکل برنخورید.

٢. به دنبال آیتم‌های وینتیج با استایل کلاسیک باشید

وینتیج با لباس های کلاسیک

اگر می‌خواهید شبیه مدل‌های موزه که نمایشگر سبک خاص لباسی از دوره‌ی زمانی مشخص هستند، نباشید باید به دنبال آیتم‌های کلاسیکی بگردید که هیچ وقت از مد نمی‌افتند. این لباس‌ها در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید سال‌ها آن‌ها را بپوشید و در کنار بقیه‌ی لباس‌های خود به کمدتان اضافه کنید.

در حالی که ترندهای فشن می‌آیند و جای خود را به ترندهای جدیدتر می‌دهند لباس‌های کلاسیکی هستند که هیچ وقت از مد نمی‌افتند؛ مثل پیراهن‌های راسته‌ی مشکی و آستین حلقه‌ای، کت با پارچه‌ی طرح پلنگ، پیراهن‌های لَخت گل‌دار و بلوزهای یقه کراواتی.

تی‌شرت‌های وینتیج، کت‌های چرمی یا جین و کلاه‌ها انواع آیتم‌های کلاسیکی هستند که هیچ‌وقت از مد نخواهند افتاد و می‌توانید آنها را با لباس‌های دیگرتان ترکیب و ست کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد