استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال چیست؟
اگر شغلی مرتبط با مد و فشن دارید و یا برای داشتن استایلی بهتر در این زمینه مطالعه می کنید، حتما به موضوع استایل مینیمال برخورده اید و حتما از خود پرسیده اید که استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

 از کلمه مینیمال برای بخش های مختلف هنر استفاده می شود و در حقیقت مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم ها در موارد مختلف است. به طور مثال، مینیمال در طراحی داخلی به معنای کم و ساده بودن وسایل و چیدمان منزل و محیط است. در مد و فشن نیز سادگی و مینیمال بودن سال هاست که مطرح شده است. درواقع در ساده ترین تعریف ممکن، در فشن به استایل هایی که در آن ها سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی و و با کمترین آیتم های ممکن ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، استایل مینیمال گفته می شود. گاهی به اشتباه از عنوان “کلاسیک” به جای استایل مینیمال یاد می شود چراکه به دلیل سادگی و همیشه مد بودن، به یکدیگر شباهت دارند.

 استایل مینیمال چیست؟   اما چه شد که طراحان لباس به سمت استایل مینیمال پیش رفتند و لباس های مینیمالیستی در کالکشن های خود ارائه دادند؟ پس از جنگ جهانی دوم به دلیل وضعیت بد شرایط اقتصادی، مردم به دنبال استایلی جدید بودند تا در عین کم کردن هزینه های لباس، همچنان زیبا و جذاب به نظر برسند. به این ترتیب، استایل مینیمال به وجود آمد که علی رغم سادگی، با وجود برش های خاص در آن همچنان زیبا و شیک بود.  

رنگ های مورد استفاده در استایل مینیمال

  هنگامی که صحبت از استایل مینیمال در مد و فشن می شود، اولین رنگ هایی که به ذهن می آیند سیاه و سفید هستند. بسیاری از لباس های این استایل معمولا از این دو رنگ بهره می برند و طیف های رنگی این چنینی را شامل می شوند. اما این حرف بدان معنی نیست که در استایل مینیمال تنها از رنگ های سیاه یا سفید استفاده می کنیم، بلکه به طور کلی یک استایل مینیمال ترکیبی از دو یا سه رنگ است که در کمال تفاوت، به خوبی کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی خاصی را خلق کرده اند. مثل قرمز و سفید، آبی و سبز، آبی و سیاه و…  

 

رنگ های مورد استفاده در استایل مینیمال

 

  

استایل مینیمال مردانه و پسرانه

  امروزه استایل های مینیمال مردانه، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این بخش سعی می کنیم تا تعدادی از بهترین ترکیب های این استایل را به شما معرفی کنیم. در یک استایل مینیمال مردانه باید حداکثر سعی خودتان را بکنید تا از رنگ های خنثی استفاده کنید. بهتر است از رنگ های شاد و پررنگ دوری کنید و به جای آن از رنگ های سنگین تر استفاده کنید. برای مثال، یک تیشرت سیاه یا سفید به همراه یک شلوار کتان طوسی روشن می تواند یک استایل مینیمال جذاب و راحت باشد. همچنین ترکیب اورکت بلند طوسی تیره، شلوار جین تیره، بافت طوسی روشن و کتانی سفید چرمی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.  

  استایل مینیمال زنانه و دخترانه

  در استایل های مینیمال زنانه، هیچ اشکالی ندارد که گاهی از رنگ های پررنگ نیز استفاده شود. درواقع هنر استفاده از این رنگ هاست که می تواند یک استایل مینیمال زنانه یا دخترانه بسیار زیبا سازد. استایل های مینیمال زنانه را می توان به عنوان استایل کژوال، رسمی یا نیمه رسمی استفاده کرد؛ بنابراین، با توجه به موقعیت و مکان مورد نظر می توان از ترکیب های رنگی مناسب بهره برد. البته توجه داشته باشید همچنان استفاده از رنگ های موقر و خنثی گزینه های بهتری برای استایل مینیمال هستند. برای مثال، یک شلوار جین آبی روشن، یک کت یا مانتوی مشکی، یک شومیز سفید و یک جفت کفش مشکی می تواند یک استایل مینیمال دخترانه و زنانه شیک ایجاد کند.  

  المان‌های مهم در استایل مینیمال

  اگر می‌خواهید به سبک مینیمال لباس بپوشید، جزییات در استایلتان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. کیفیت پارچه و دوخت، کیفیت و نوع رنگ‌ها، تناسب و کیفیت طرح‌های روی لباس‌ها مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که توجه به این مسائل در انتخاب آیتم‌های استایل مینیمال هم می‌تواند جالب باشد و هم کمک‌ می کند تا آیتم‌ها را به خوبی انتخاب و با یکدیگر ترکیب کنید.  

• نوع پارچه و دوخت

  در انتخاب آیتم های استایل مینیمال پارچه و دوخت باکیفیت اهمیت زیادی دارد. در لباس‌هایی که پارچه یا دوخت مناسبی ندارند، احساس راحتی نخواهید داشت. زمانی که استایل مینیمال را انتخاب می‌‌کنید باید آیتم‌هایی را خریداری کنید که دوام مناسبی داشته باشند. انتخاب‌هایتان محدود و در عین حال کارآمد و با‌کیفیت هستند. برای یک آیتم باکیفیت و خوش‌دوخت، مبلغ مناسبی را پرداخت ‌کنید تا هم ظاهرتان آراسته و تمیز به نظر برسد و هم بتوانید آن لباس‌ها را برای مدت طولانی استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد